Mărturii inspiratoare la Conferința globală a rețelei adventiste de internet

Info Adventist 17 decembrie 2020

În ciuda limitărilor fizice ale anului 2020, conferința GAiN a demonstrat că Dumnezeu continuă să lucreze.

Din cauza pandemiei provocate de coronavirus, Conferința globală a rețelei adventiste de internet (GAiN) s-a desfășurat în mediul virtual între 30 noiembrie și 3 decembrie 2020. S-au înregistrat trei mii de persoane din Filipine, Ucraina, Indonezia, Marea Britanie, Liban, Caraibe, Rusia și din multe alte țări.

GAiN este o comunitate a profesioniștilor media adventiști din întreaga lume, al cărei scop este „să încurajeze utilizarea comunicării, a tehnologiei, a mijloacelor media și a internetului pentru a veni în ajutorul Bisericii adventiste în îndeplinirea misiunii ei”, conform descrierii de pe site-ul comunității. În ultimii 16 ani, rețeaua a organizat conferințe anuale „pentru a educa, a instrui și a colabora în găsirea de căi noi de a intra în contact cu diverse comunități”, potrivit AdventWeb. Conferințele sunt organizate de departamentul Comunicare al Bisericii adventiste la nivel mondial și de Biroul de software și internet global.

Tema conferinței GAiN 2020 a fost „Voi merge – Explorând viitorul nostru digital”, un titlu care oglindește, în opinia conducătorilor, strategia principală a Bisericii adventiste. În cadrul conferinței, au fost prezentate: mărturii ale celor care au avut succes în lucrarea din domeniul digital; rapoarte scurte din toate regiunile lumii; și sesiuni de instruire, prezentate de experți, care au împărtășit cele mai bune metode și sfaturi.

În cadrul sesiunii principale, au fost prezentate observațiile lui Tim Sanders, un autor de bestseller de la New York Times. El este vice-președintele agenției Customer Insights for Upwork, o platformă online care face conexiunea între afaceri și liberi profesioniști talentați din întreaga lume. A avut o prezentare, de asemenea, Martha Gabriel, scriitoare, autoare şi cercetătoare de renume mondial.

Sanders a vorbit în mod special despre avantajele angajării unor antreprenori independenţi. Referindu-se la Melissa Valentine de la Center of Work, Tech, and Organizations al Universității Stanford, Sanders a subliniat că, în viitor, multe organizații vor adopta un grup de bază mai mic, format din „angajați cu normă întreagă, care să aducă laolaltă, la cerere, toate aptitudinile specializate pe nivelul de lucru de tip cloud. Din moment ce [organizația] plătește doar consumația… ea implică, de fapt, mai mulți oameni care să lucreze la problema lor”. Aceasta permite organizațiilor, cum ar fi Biserica adventistă și instituțiile ei, să producă un volum mai mare de material de calitate într-un timp mai scurt decât ar fi putut să creeze altfel.

Gabriel a atins subiectul inovației și al creativității în era digitală. Ea a subliniat faptul că tehnologia joacă un rol uriaș în remodelarea realității sociale. În noua realitate a lumii în care trăim, cu explozia erei zoom și a saturației în domeniul media, întrebarea este cum să devii vizibil în așa fel încât să contezi.

Social media și ultima solie a lui Dumnezeu

În timpul prezentării sale din 2 decembrie, Mark Finley a reamintit participanților că „adventiștii de ziua a șaptea sunt un popor al destinului. Dumnezeu a adus la existență mișcarea noastră pentru a proclama către lume mesajul ultimelor zile”. Referindu-se la întreita solie îngerească din Apocalipsa 14:6-12,  Finley a subliniat trei aspecte: mesajul este urgent, este universal și este veșnic. El nu este niciodată irelevant. „Sunt convins că printre căile pe care Dumnezeu le folosește și va continua să le folosească în răspândirea soliei celor trei îngeri sunt internetul, social media și canalul YouTube.”

Finley a evaluat această realitate nouă într-un mod personal, în biserica sa locală din Virginia, Statele Unite. Slujirea acesteia prin intermediul canalului YouTube s-a extins în mod exponențial în ultimii patru ani sub coordonarea lui Matt Gray, membru al bisericii sale. De exemplu, un videoclip despre cartea biblică Daniel postată, în 2016, pe canalul lui de YouTube, a avut aproape 30.000 de vizualizări, în trei ani și jumătate. Același videoclip, după ajustare și optimizare, are acum 950.000 de vizualizări.

O acțiune de felul acesta poate avea orice biserică, explică Gray. „Dacă încercați să creați conținut video, dacă încercați să ajungeți cu mesajul adventist la un grup de oameni sau într-un colț de lume, pur și simplu nu puteți să ignorați optimizarea. Trebuie să luați în considerare canalul YouTube, cea mai răspândită platformă de vizualizare a videoclipurilor din lume”, a spus el. Canalul de misiune al bisericii are vizualizări din toate țările care permit accesul la YouTube.

În timpul conferinței, o mărturie deosebit de inspiratoare a venit de la Angelyn, o tânără filipineză care lucrează ca misionar social media de aproape patru ani. Tânăra de 17 ani a povestit că atunci când și-a început lucrarea în online, nu știa prea multe. Nimeni nu a ajutat-o și a fost nevoită să-i ceară pastorului să o asiste. Pe măsură ce lucrarea ei creștea și se extindea peste tot în Filipine, și-a dat repede seama că e prea mult pentru ea și a strigat la Dumnezeu pentru ajutor. „Nu pot să mă descurc singură, Doamne. Sunt încă tânără. Nu știu cum să fac față acestei misiuni”, s-a rugat ea. Se simțea singură și descurajată.

Apoi a venit pandemia. Angelyn spune că a putut să-și folosească platforma social media pentru a-i încuraja cu ajutorul Evangheliei pe cei care se confruntau cu depresia. „Nu am crezut niciodată că pot să fac așa ceva”, exclamă Angelyn. „Am doar 17 ani și nicio pregătire în domeniu. Nu lucrez în domeniul IT, nu sunt profesoară și nu mă pricep prea bine la engleză, însă Dumnezeu mă folosește în lucrare, iar eu mă simt peste măsură de binecuvântată.”

Acesta este doar un exemplu despre modul cum comunicatorii adventiști își folosesc influența și platformele digitale pentru „a ajunge la o lume în nevoie disperată de speranță, pe care doar o relație cu Isus o poate aduce”, așa cum notează site-ul GAiN. În ciuda limitărilor ei, Angelyn a fost capabilă să influențeze viața a sute de oameni, încurajându-i la nivel emoțional și spiritual prin intermediul ecranului telefonului lui.

Un director asociat al departamentului Comunicare, Sam Neves, a afirmat, ca răspuns la mărturia lui Angelyn: „Dacă 10% din noi am fi avut pasiunea ta, Isus ar fi venit deja”.  Aceasta este lucrarea pe care oricine, oriunde o poate face pentru a-L prezenta lumii pe Isus, a spus el.

Sursa: Adventist Review